“ОТК-Сервіс” працює під час війни. 5 % з кожного оформленого протоколу ми перераховуємо на потреби ЗСУ. Разом до перемоги! Список працюючих ВЛ

218 Лабораторий
Замовити послугу
ГоловнаНовиниТехогляд 2024: Що нового чекає на українських водіїв?

Новини

Техогляд 2024: Що нового чекає на українських водіїв?

Вступ до Європейського Союзу – це стратегічна мета України, яка потребує ретельної підготовки. Уряд України вже розробив та затвердив план заходів з імплементації норм та правил ЄС у різних сферах життя на 2024 рік. Одним із ключових аспектів цього процесу є впровадження обов’язкового технічного огляду транспортних засобів відповідно до Директиви 2014/45/ЄС.

Директива № 2014/45/ЄС передбачає встановлення вимог до режиму періодичних технічних випробувань транспортних засобів, що використовуються на дорогах загального користування. Пункти 1797, 1798, 1800 цього документу розкривають такі питання обов’язкового технічного огляду:

  •  механізм проведення ТО – періодичність  оглядів,система регуляції з боку держави, перелік систем та компонентів, які підлягають огляду, а також вимог до обладнання та кваліфікації інспекторів;
  • навчання та екзаменування експертів – встановлює мінімальні вимоги до програм навчання  та екзаменів для експертів, які проводять технічний огляд;
  • порядок роботи навчальних центрів – визначає мінімальні вимоги до матеріально-технічної бази та персоналу навчальних центрів, які готують експертів з техогляду.
    Обов’язковий техогляд буде застосовуватись до всіх колісних транспортних засобів, зареєстрованих в Україні, незалежно від того, чи вони будуть перетинати кордон з країнами ЄС. Впровадження техогляду – це не лише вимога ЄС, а й загальноєвропейська практика. У жодній країні ЄС неможливо зареєструвати та експлуатувати транспортний засіб без проходження технічного огляду.

Протягом 2024 року на основі положень Директиви 2014/45/ЄС буде розроблено законопроєкт, який уніфікує правила техогляду з європейськими стандартами і стане ще одним необхідним кроком України на шляху до членства в ЄС.

Лабораторії технічного контролю, або хто буде уповноважений надавати послуги техогляду

Вимоги до суб’єктів, які проводять ТО, відрізняються залежно від країни ЄС. У деяких країнах на проведення технічного контролю уповноважені як незалежні експертні організації, так і державні органи, наприклад поліція або органи дорожнього руху.

Втім, перелік суб’єктів, які можуть проводити ТО в Україні, постійно розширюється. Згідно з Директивою № 2014/45/ЄС, щоб отримати право на перевірку автомобілів, спеціалізовані станції технічного огляду повинні відповідати таким критеріям, як: 

  • акредитація – необхідно пройти комісію за сучасними євростандартами ISO/IEC 17020 та ISO/IEC 17025;
  • кваліфікований персонал – виконання робіт здійснюють фахівці, які пройшли підготовку та мають необхідну кваліфікацію, що підтверджена сертифікатами та/або свідоцтвами.
  • обладнання – в арсеналі випробувальних лабораторій має бути відкаліброване обладнання та стенди для проведення техогляду.

Остаточний варіант законопроєкту про обов’язковий технічний огляд усіх авто ще не оприлюднено. ТО за новими правилами в Україні, ймовірно, проводитимуть приватні компанії, які відповідають усім згаданим вище пунктам, а також уже зараз мають всю необхідну інфраструктуру та персонал для роботи згідно за новими євростандартами.

Базовий перелік елементів та систем авто для обов’язкового технічного огляду

Обов’язковий ТО транспортних засобів в Україні, що буде запроваджено відповідно до Директиви № 2014/45/ЄС, передбачає ретельну перевірку стану цих транспортних засобів. Під час ТО фахівці детально проаналізують системи та компоненти, як-от: гальмівну систему, систему рульового управління, світлового обладнання, осей, коліс, шин, підвіски, шасі й ходової частини.  

Автомобілі перевірятимуть за стандартами, котрі діяли на момент їх випуску. Недоліки, які виявляють під час періодичної технічної перевірки ТЗ, класифікуються як:

  • незначні;
  • значні;
  • небезпечні.

У разі виявлення значних та небезпечних недоліків періодична технічна перевірка вважається не пройденою.

Терміни проведення обов’язкового техогляду та категорії транспортних засобів

Директива ЄС визначає мінімальні терміни проведення обов’язкового техогляду для транспортних засобів. Нові легкові автомобілі повинні проходити ТО вперше через 4 роки після першої реєстрації, надалі що два роки. Решта категорій транспорту проходять ОТК щороку, через рік з дати першої реєстрації.

Зауважимо, що всі авто категорії М1, зареєстровані за юридичними особами, підлягають обов’язковому технічному контролю (ОТК) відповідно до Постанови КМУ №137 від 30 січня 2012 року. “Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу”. Таким чином, легковики, мікроавтобуси та вантажівки з максимальною дозволеною масою до 3,5 тонн, які зареєстровані на компанію, повинні пройти ОТК. Невиконання вимог щодо ОТК є порушенням Правил дорожнього руху і може призвести до штрафу.

 Країни-членів ЄС мають право встановлювати інші регулярні терміни проведення ТО. Наприклад, у Польщі приватні легковики перевіряють щороку. В Україні ж остаточне рішення про терміни проходження техогляду буде прийнято урядом, тож вони можуть відрізнятися від країн ЄС.

Штрафні санкції або покарання за непройдений ОТК

Чинне законодавство, зокрема Кодекс України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за недотримання правил ТО. Водій, який керує транспортним засобом, що підлягає обов’язковому технічному контролю, але не пройшов його вчасно, буде оштрафований в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (ч. 3 ст. 121 КУпАП)

За повторне вчинення протягом року будь-якого порушення, наведеного в ч.1-3 цієї статті, розмір штрафу коливається від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців або навіть адміністративний арешт на строк від п’яти до десяти діб (ч. 4 ст. 121 КУпАП).

Отже, щоб уникнути штрафу, своєчасно проходьте ОТК, слідкуйте за оновленою інформацією та користуйтеся послугами лише акредитованих випробувальних центрів, серед яких і наш “ОТК – Сервіс”. Випробувальні лабораторії “ОТК – Сервіс” гарантують якість, доступність та швидкість обслуговування. Після проходження техогляду за запитом видаємо власнику транспортного засобу паперовий протокол. Він містить QR-код до електронного протоколу техогляду, котрий можна будь-коли переглянути онлайн. Ми й надалі будемо інформувати про зміни, що стосуються техогляду в Україні.

Запишіться на ОТК вже зараз!

Читати далі

Техогляд 2024: Що нового чекає на українських водіїв?

Вступ до Європейського Союзу – це стратегічна мета України, яка потребує ретельної підготовки. Уряд України вже розробив та затвердив план заходів з імплементації норм та правил ЄС у різних сферах жи...

Заборонено позначати навчальний транспортний засіб буквою “У”

Набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України №1128  "Про внесення змін до Правил дорожнього руху". Цей документ вносить зміни до термінології, що використовується для позначення навчальн...

    Приєднуйтесь

    Будьте в курсі останніх акцій та новин