Як часто потрібно проходити техогляд
Періодичність проведення ОТК
Введення нових стандартів буде відбуватися поетапно. На сьогодні обов’язковий технічний контроль проходять автомобілі, задіяні в комерційних перевезеннях. Передусім ОТК обов’язковий для машин, що здійснюють міжнародні рейси, а також вантажопасажирські перевезення всередині країни. Власники легкових авто, найімовірніше, будуть змушені проходити діагностику з 2022 року. Терміни перевірки відрізняються для різних типів автотранспорту. ТО буде потрібен для:
- легкових авто, старших двох років, — один раз на рік;
- таксі, старших двох років — щорічно;
- автобусів, які знаходяться в експлуатації понад два роки, — раз на шість місяців;
- вантажопасажирських авто вагою до 3,5 т, яким понад 2 роки, — раз на два роки;
- великовантажних автомобілів, старших одного року, — раз в 12 місяців;
- машин, які перевозять небезпечні вантажі, — раз на шість місяців;
- тракторів, старших двох років — один раз на два роки;
- спеціалізованого транспорту — щорічно.
Також буде потрібне обстеження КТЗ, які були ввезені з-за кордону, за умов зміни власника та перереєстрації, зокрема і пов’язаної з переобладнанням транспорту. Крім цього, ТО буде потрібен для машин, які прямують до країн Євросоюзу, оскільки це умова договору про асоціацію з ЄС. Щоб пройти ТО, потрібно надати такі документи, як свідоцтво про реєстрацію КТЗ, паспорт або інший документ, що посвідчує особу власника, а якщо техніка була переобладнана, можуть знадобитися й інші документи, що стосуються внесених змін.
Кількість місць для сидіння | Повна маса ТЗ | Періодичність | ||
---|---|---|---|---|
М1 | Транспортні засоби, що застосовуються для перевезень пасажирів, та які мають не більше восьми сидінь окрім сидіння для водія | не більше 8 без водія | до 5 тонн | кожні два роки (таксі – 1 раз на рік) |
М2 | Транспортні засоби, що застосовуються для перевезень пасажирів, та які мають більше восьми сидінь окрім сидіння для водія, та максимальна маса яких не перевершує 5 тонн | більше 8 без водія | до 5 тонн | двічі на рік |
М3 | Транспортні засоби, що застосовуються для перевезень пасажирів, та які мають більше восьми сидінь окрім сидіння для водія, та максимальна маса яких перевершує 5 тонн, транспортні засоби не мають майданчика для розташування пасажирів, які стоять | більше 8 без водія | більше 5 тонн | двічі на рік |
N1 | Транспортні засоби, що застосовуються для перевезень вантажів, та максимальна маса яких не перевершує 3,5 тонни | до 3,5 тонн | для вантажних автомобілів вантажопідйомністю до 3,5 тонни, строком експлуатації більше двох років – кожні 2 роки | |
N2 | Транспортні засоби, що застосовуються для перевезень вантажів, та максимальна маса яких більше, ніж 3,5 тонни, але не перевершує 12 тонн | від 3,5 до 12 тонн | для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, незалежно від строку експлуатації – щороку | |
N3 | Транспортні засоби, що застосовуються для перевезень вантажів, та максимальна маса яких більше, ніж 12 тонн | від 12 тонн | для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, незалежно від строку експлуатації – щороку | |
O1 | Причепи, максимальна маса яких не перевершує 0,75 тонни | до 0,75 тонн | причепи вантажопідйомністю до 3,5 тонни, строком експлуатації більше двох років – кожні 2 роки | |
O2 | Причепи, максимальна маса яких більше, ніж 0,75 тонни, але не перевершує 3,5 тонни | від 0,75 до 3,5 тонн | причепи вантажопідйомністю до 3,5 тонни, строком експлуатації більше двох років – кожні 2 роки | |
O3 | Причепи, максимальна маса яких більше, ніж 3,5 тонни, але не перевершує 10 тонн | від 3,5 до 10 тонн | для причепів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, незалежно від строку експлуатації – щороку | |
O4 | Причепи, максимальна маса яких більше, ніж 10 тонн | від 10 тонн | для причепів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, незалежно від строку експлуатації – щороку | |
ВСІ | Перевезення небезпечних вантажів для всіх категорій | двічі на рік |