ОТК-Сервіс» працює під час війни. 5 % з кожного оформленого протоколу ми перераховуємо на потреби ЗСУ. Разом до перемоги! Список працюючих ВЛ

218 Лабораторий
заказать услугу
Задать вопрос
Оставить отзыв

Нормативна відповідальність

Міністерство юстиції України та його органи на місцях виконують функцію державної реєстрації нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, основна мета якої забезпечення охорони конституційних прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб, проголошених і гарантованих Конституцією та законами України, та усунення порушень чинного законодавства.

Процедура проведення державної реєстрації підзаконних нормативно-правових актів передбачає комплекс заходів, під час здійснення яких Міністерство юстиції України та його територіальні органи проводять правову експертизу підзаконного нормативно-правового акта на його відповідність Конституції та законодавству України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, іншим міжнародним договорам України, а також Acquis Communautaire, приймають рішення про державну реєстрацію підзаконного нормативно-правового акта або про відмову в такій реєстрації, присвоюють нормативно-правовому акту реєстраційний номер.

З метою контролю за виконанням суб’єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» органам юстиції, що здійснюють державну реєстрацію нормативно-правових актів, надано право пеевіряти у мністерствах, інших органах виконавчої влади додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, у разі потреби вимагати подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію та вносити пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях, за результатами яких (за потреби) інформувати Кабінет Міністрів України, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, відповідні органи прокуратури та засоби масової інформації.

Звітні дані щодо кількості виявлених органами юстиції незареєстрованих нормативно-правових актів свідчать про щорічне виявлення від 5 до 20 відсотків від прийнятих суб’єктами нормотворення нормативно-правових актів, які підлягають державній реєстрації, проте на таку не подавались і відповідно не набирали чинності в установленому законодавством порядку.

На сьогодні Законом України від 08 вересня 2011 року № 3720-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності органів державної влади та органів місцевого самоврядування» встановлено адміністративну відповідальність керівників органів, нормативно-правові акти яких відповідно до закону підлягають державній реєстрації, за неподання, несвоєчасне подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів, які відповідно до закону підлягають державній реєстрації, направлення на виконання нормативно-правових актів, що не пройшли державної реєстрації та не опубліковані в установленому законом порядку, а також надіслання для виконання вказівок, роз’яснень у будь-якій формі, що встановлюють правові норми (стаття 188-41 Кодексу України про адміністративні правопорушення). При цьому статтею 255 цього Кодексу органам юстиції надано право складати протоколи за порушення, передбачені статтею 188-41 цього Кодексу.

Відповідно до статті 188-41 Кодексу України про адміністративні правопорушення за вчинення цього правопорушення персонально на керівника суб’єкта нормотворення накладатиметься штраф від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На сьогодні ця функція органів юстиції реалізується шляхом здійснення контролю за додержанням суб’єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацію підзаконних нормативно-правових актів шляхом проведення безвиїзних, виїзних, планових та позапланових перевірок. Механізм проведення органами юстиції таких перевірок суб’єктів нормотворення встановлено наказом Міністерства юстиції України від 19 січня 2012 року № 93/5 «Про затвердження Порядку проведення органами юстиції перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції 19 січня 2012 року за № 67/20380.

Органами юстиції щомісяця проводяться як безвиїзні, так і виїзні перевірки стану додержання законодавства про державну реєстрацію.

    Присоединяйтесь

    Будьте в курсе последних акций и новостей